درد کمر علت علائم پیشگیری تشخیص و درمان بدون جراحی کلینیک فیزیوتراپی شریعتی

2001 فیزیوتراپی با توجه به شدت زانودرد و پرونده پزشکی منحصربهفردتان میتواند روش بسیار مؤثری برای تسکین زانودرد باشد. البته بسیاری از بیماران با دردهای زانو با منشا رباط و تاندون و منیسک ممکن است نیاز به ورزش های تخصصی تر بر اساس شدت مشکل خود داشته باشند . چهار رباط اصلی در زانو وجود دارد که مانند طنابهای محکمی استخوانها را در کنار هم نگه میدارند. یکی از اصلی ترین و مهمترین علتهای بروز دیسک کمر، اضافهوزن و چاقی است. یکی از عوامل اصلی ایجاد این بیماری افزایش سن است. ماهیهای چرب – مانند سالمون، ماهی خال مخالی و شاه ماهی – یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا 3 هستند. بهترین کار این است که زانوهای خود را خم کنید و پشت خود را صاف نگهدارید تا در هنگام بلند کردن اجسام، به ستون فقراتتان فشار وارد نشود. آناتومی خاص و پیچیده زانو این امکان را برای ما فراهم میکند که زانوهای خود را خم و صاف کنیم و آنها را کمی به سمت داخل یا خارج بچرخانیم. ​​&;​​​.

در اثر تاثیر دیسک بر عصبها، ممکن است عضلات پا ضعیف شوند. این پارگی اغلب با احساس زانو درد شدید، ناتوانی در ادامه فعالیت، عدم توانایی تحمل وزن، تورم و از دست دادن دامنه حرکتی خود را نشان میدهد. علائم پارگی PCL شامل درد پشت زانو، تورم و احساس بی ثباتی یا شلی در مفصل است. جدایی مفصل آرنج به علت نیروهای وارده در اثر سوانح (بهعنوانمثال، سقوط از ارتفاع و یا برخورد در ورزشهای مبارزهای) موجب درد شدید در آرنج، از دست دادن عملکرد، تورم و تغییر شکل آرنج میشود. در اثر تاثیر دیسک بر عصبها، ممکن است عضلات پا ضعیف شوند. زانو در جایی که سه استخوان ران، ساق پا و کشکک زانو به هم میرسند، تشکیل میشود. رباط جانبی داخلی (MCL) از سطح داخلی استخوان ساق پا به سطح داخلی استخوان ران کشیده میشود. پارگی رباط صلیبی قدامی یکی از آسیبهایی است که در افراد ورزشکار بسیار رایج است. عملکرد کشکک زانو برای حرکت بسیار مهم است، زیرا باعث افزایش کمان عضله چهار سر ران میشود تا کارایی حرکتی بیشتری داشته باشد. به همین دلیل توانبخشی و درمان زانو درد برای بازگرداندن عملکرد آن بسیار مهم است. رباط صلیبی قدامی () نواری از بافت همبند متراکم است که از استخوان ران به سمت درشت نی حرکت میکند و یکی از رباطهای مهم مفصل زانو است.

غضروف مفصلی: این قسمت انتهای استخوان ران و ساق پا و پشت کشکک زانو را میپوشاند. رباطهای زانو به گونهای عمل میکنند که حرکت طبیعی پا را حفظ و ثبات لازم را ایجاد کنند. این تمرین ها برای ایجاد قدرت در اطراف مفصل زانو آسیب دیده، آنها را هماهنگ کرده و به آنها کمک می کند تا به درستی عمل کنند. استفاده از زانو بند طبی: استفاده از زانوبند طبی با حفاظت و نگهداری از مفصلهای زانو از تحرک و آسیب بیشتر به زانو جلوگیری کرده و روشی ارزان قیمت برای پیشگیری و مراقبت از زانو میباشد. در چنین حالتی توصیه میشود هنگام ورزش یا دیگر فعالیتهای فیزیکی با استفاده از زانوبند از تشدید آسیب جلوگیری کنید. اولین قدم این است که زانوی خود را بپوشانید که به جلوگیری از کبود شدن بیشتر کمک می کند. کودکان و نوجوانان بیشتر به این عارضه مبتلا هستند که در آن تکهای از استخوان نزدیک آرنج از بین میرود. منیسکها قطعات شکل کوچکی از جنس غضروف هستند که بین سر استخوان ران و ساق پا قرار دارند. زانو درد یک مشکل رایج در میان بزرگسالان است که میلیونها نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است. رباط جانبی خارجی در سمت بیرونی زانو قرار دارد و استخوان ران را به استخوان نازک نی (فیبولا) متصل اقدامات اولیه بعد از آسیب ورزشی و رعایت نکات میکند.

کشکک یک استخوان کوچک و مسطح در قسمت قدامی کمپلکس مفصل زانو است. این چهار رباط عبارتند از رباط صلیبی قدامی ()، رباط صلیبی خلفی ()، رباط جانبی داخلی () و رباط جانبی خارجی (). تجربه درد از ناحیه آرنج تا مچ در مواقعی به تاندونیت و یا همان التهاب تاندونها مرتبط است. تاندونها نیز بخش مهمی از مفصل زانو هستند که عضلات را به استخوانها متصل میکنند و به زانو اجازه حرکت میدهند. در نهایت، این تزریق به کاهش درد و التهاب ناشی از بیرونزدگی دیسک کمک خواهد کرد. در کلینیک دکتر آوامهر، تکنیک اوزون درمانی برای کاهش درد کمر انجام می شود و جزو موفق ترین روشهای درمان دیسک کمر است. فیزیوتراپی به مجموعهای از مداخلهها و کارهایی گفته میشود که برای کمک به بهبود عملکرد افراد دارای ناتوانی جسمی یا ذهنی انجام میشود. برای تشخیص دقیق کمر درد ابتدا پزشک از شما میخواهد، بنشینید، بلند شوید یا راه بروید و در این شرایط شما را ارزیابی میکند.