مقایسه تارا V4 و شاهین پلاس ؛ کدام خودرو بهتر است؟ (2)

در شرایط ایدهآل، بطری بازنشده روغن ترمز حدود ۲ سال دوام دارد. ابتدا از شاهین شروع می کنیم خودروی ملی سایپا که بر مبنای پلت فرم بتای تویوتا توسعه یافته و از اواخر سال ۱۳۹۹ به بازار عرضه شده است. اگر بخواهیم به عنوان آخرین نکته قیمت کوییک و شاهین را مقایسه کنیم، باید بگوییم که در اواخر مهر ١۴٠٢، ماشین کوییک با قیمت ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان به فروش میرسد، ولی شاهین گرانتر است و حدود ۵۵۰ میلیون تومان قیمت دارد. مثلا زمانی که ترمز، کارایی و عملکرد سابق خود را از دست بدهد یا اگر رنگ روغن ترمز از زرد به قهوهای یا سیاه تغییر کند، یعنی زمان تعویض روغن ترمز رسیده است. همچنین تعویض دندهها توسط راننده به وسیله دسته دنده انجام میشود. حرکت این چرخ دندهها به واسطه درگیر شدن آنها با چرخدندههای شافت واسط امکانپذیر میشود. بنابراین اگر فاصله تعویض دندهها توسط سیستم خودکار زیاد باشد و ضرایب آنها با اختلاف زیاد انتخاب شوند راننده میتواند به صورت دستی اقدام به تعویض دنده نماید. اگر به دنبال یک سدان جمعوجور خانوادگی با صندوق عقب بسیار بزرگ، فضای کابین جادار و راحت، کیفیت متریال داخلی بالاتر، طراحی مردانه و اسپرتتر و دردسر نگهداری فنی کمتر هستید، تارا دندهای میتواند گزینه بهتری برای شما باشد. ​​.


خودرو فیدلیتی

اگر شما خودرو خود را در مکانی پارک کنید پس از توقف کامل باید دنده را در حالت P قرار دهید. نقطه جوش این نوع روغن ترمز برای برندهای مختلف، متفاوت است؛ اما در حالت کلی، نقطه جوش آن در نبودِ رطوبت ۲۰۵ درجه سانتیگراد و در صورت وجود رطوبت، ۱۴۰ درجه سانتیگراد است. وجود چراغهای اسپرت، طراحی سه بعدی و زیبا سپر و حالت ایستاده و خوشایند جلو پنجره در قسمت جلوی خودرو شاهین موجب شده طراحی این خودرو در نمای خارجی مطابق سلیقه مشتریان ایرانی باشد. موتور ماشین نیروی دورانی (Rotational Power) تولید می کند و برای حرکت دادن به خودرو این نیرو باید به چرخ ها منتقل شود که وظیفه اصلی گیربکس انتقال درست این نیروست به نحوی که در مواقعی مانند شروع حرکت یا سربالایی ها این نیرو را چند برابر کند و در لحظاتی مانند سرپایینی ها نیروی کمتری را انتقال دهد. البته لازم است بدانید که شاهین شباهتهای ظاهری زیادی به خودرو ولکس C30 دارد. این خودرو با وزن ۱۲۶۰ کیلوگرمی خود ظرف مدت ۱۳.۵ تا ۱۴ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت میرسد و حداکثر سرعت آن نیز ۱۹۰ کیلومتر برساعت اعلام شده است. این نوع روغن ترمز شامل ۵۰ تا ۶۵ درصد گلیکول اتر و حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد پایه بورات استر است.


خودرو دیگنیتی درست است که نام آن روغن است، اما اصلا قرار نیست اصطکاک میان دو فلز را کم کند. 4 – کاهش نسبت انتقال و حرکت با سرعت زیاد: گیربکس با کاهش نسبت انتقال ، سرعت بالای چرخ های خودرو را امکان پذیر می کند و امکان حرکت با سرعت بالا را برای خودرو ، فراهم می آورد. خیر، هیچگاه از روغن ترمز تخلیهشده دوباره استفاده نکنید؛ چون احتمال کاهش کیفیت آن بهدلیل گردوغبار، هوا یا رطوبت وجود دارد. قابلیت آن در جذب آب از روغن ترمز DOT3 کمتر است. کاسه نمد یا عایق نمد، کلاهی کاسهای است که از ورود گرد و خاک به داخل یاتاقانها و روغن درون گیربکس محافظت میکند. اگر پدال ترمز خودرو نسبت به قبل سفت شده است و برای ترمز گرفتن باید فشار بیشتری به پدال وارد کنید، احتمال کم شدن روغن ترمز به دلایلی ازجمله نشتی، فرسودگی لنت و خرابی محفظه روغن در اثر گرما وجود از مالیات نقل و انتقال خودرو چه می‌دانید؟ – آکادمی مالی مسعود دارد.


روغن موتور خودروگیربکس اتومات و نحوه کار آن - انواع گیربکس اتومات - نکاتی مهم درباره گیربکس اتومات ۴. اگر از روغن ترمز اشتباهی استفاده کنیم، چه اتفاقی میافتد؟ در قسمت عقبی نیز گرافیک چراغ های عقبی تارا بیشترین نقد را به خود داشتند که در نمونه گرافیک چراغ ها به طور کامل تغییر کرده و در آن ها از الگوی خطی و به هم پیوسته استفاده شده است، برروی درب صندوق خطوط و حجم سازی هایی نیز صورت گرفته است، در نهایت و روی سپر خودرو یک فلاپ مشکی رنگ و دو چراغ شب نما در طرفین سپر دیده می شود. و به این طریق دنده ها درگیر و یا آزاد میشوند. این گیربکس همان گیربکس دستی است که با راهحل میانبر یعنی تغییر آن به جعبه دنده به اتوماتیک تبدیل شده است. یکی از نشانههای خرابی ترمز دستی و ترمز پدالی، شنیدهشدن صداهای جدید است. ولی یک فرق بزرگ با سیستم های دستی دارند که آن هم حذف کلاج و نقش انسانی از سیستم دنده دهی در هنگام رانندگی است. انتخاب دنده کاملاً به سرعت حرکت خودرو بستگی داشته و یک راننده حرفهای کاملاً آگاه است که در چه سرعتی چه دندهای را انتخاب کند. در مکانیزم الکترونیکی با روابط الکترومغناطیسی و همچنین آهنرباهای وصلشده به آنها با هستههای آهنی و سیمپیچهای داخل جعبه دنده حرکت میل ماهک موجب میشود. ​​​!