چالش پراپ رایگان (2)

چگونه شیک پوش باشیم؟ (خوش لباسی در سه مرحله ساده) دو فصل اول این کتاب به بررسی عمیق روانشناسی مربوط به ترید به روش تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی میپردازد. در صورتی که قصد مطالعه ترجمه این کتاب را دارید، ممکن است قیمت بالای آن شما را در خرید آن مردد کند؛ اما روش کندل استیک ژاپنی یکی از معتبرترین و کارامدترین روشها در تحلیل تکنیکال است و در صورتی فراگیری کامل این روش و کسب سود در آینده، هزینه برای خرید این کتاب را پوشش خواهد داد. قسمت سوم این کتاب به شغل تریدری یا معاملهگری اختصاص دارد، مبحث قسمت سوم به اندازه قسمت اول و دوم نیست، اما بسیار مهم است و اگر من جان اف کارتر بودم یک کتاب کامل در مورد آن مینوشتم، زیرا این قسمت برای موفقیت در ترید و یادگیری تحلیل تکنیکال بسیار ضروری است! کتاب تحلیل تکنیکال به روشهای کندل استیک ژاپنی نامها، شکلها، روانشناسی و احساسات موجود در پشت آنها و تمام نکات لازم برای توضیح این اشکال را به طور کامل بررسی میکند و این دقیقا همان چیزی است که نشان میدهد این کتاب به چه میزان با ارزش است. هنگامی که شما از ماهیت و چگونگی ایجاد یک کندل مطلع شوید، کتاب اشکال مختلفی را برای شما معرفی میکند که نشان دهنده تغییر روند بازار است. Content has  been gen er᠎ated with G᠎SA C​on te nt Gener᠎at᠎or᠎ Demoversion᠎!

پراپ اینفینیتیدر این مرحله، کتاب از مباحث مبتدی مانند روند نمودار به مباحث پیچیدهتری در تحلیل تکنیکال بازارهای مالی ورود میکند. این کتاب همچنین نمودارهای بلندمدت را دربرمیگیرد و تا حدودی سعی در تعریف مفاهیم زمان (یا زمان وقوع اتفاقها) دارد و زمان ورود به بازار برای سرمایهگذاران و تریدرها را نیز آموزش میدهد. کتاب مسترینگ ترید (Mastering The Trade) دومین کتابی است که در مقاله من آمده است و این کتاب آموزش تحلیل تکنیکال را میتوان به عنوان یکی از بهترین کتابها در مورد آموزش ترید روزانه و Swing Trading نام برد. سپس به مبحث الگوهای ادامهدهنده میرسیم، همه چیزهایی که شما قبلا در کتاب استیو نیسون خواندهاید، اما در این کتاب آنها را با جزئیات بیشتری از یک منظر دیگر مورد بررسی قرار میدهد. من سعی کردهام به این کتاب نگاهی واقعگرایانه داشته باشم و معایب آن را نیز مشاهده کنم. این دومین کتاب استیو نیسون است که در این پنج کتاب برتر لیست شده است و دلیل قرار دادن آن در جایگاه چهارم این است که میخواهم موضوعات متنوعی را به شما ارائه دهم. فصل سوم کتاب در مورد تنظیمات سختافزاری و نرمافزاری است که آن را به معاملهگران آموزش میدهد، اما قسمت بسیار مهم، فصل چهارم این کتاب است که شروع به صحبت در مورد سازوکار بازارهای آتی (Futures) و کالاها و همچنین به اختیار معامله سهام و نحوه ترید به روش تحلیل تکنیکال در این بازارها میپردازد.

بررسی حجم معاملات انجام گرفته، حجم سود دهی سهام مورد نظر مواردی است، که به معامله گران اطلاعات روند و جریان بازار را می دهد. این کتاب با یک مرور کلی و عالی در زمینه فنون معامله (ترید) تحلیل تکنیکال در ژاپن آغاز میشود و چگونگی تشکیل کندلها را توضیح میدهد. با شروع فصل ۹ این کتاب، شما به این مرحله رسیدهاید که با دیدن نمودارها بتوانید آنها را به روش تحلیل تکنیکال تجزیه و تحلیل کنید و از آنجایی که تجزیه تحلیل کندلها به تنهایی نمیتوانند اهداف بعدی قیمتها را به شما نشان دهند، با خواندن سه فصل بعدی کتاب شما توانایی پیش بینی قیمت را تا حدودی خواهید داشت. در این کتاب، جزئیات بیشتری در مورد ترید با استفاده از کندلها خواهید یافت، همچنین نیسون در این کتاب به بررسی دقیقتر کتاب تکنیکهای کندل استیک ژاپنی خود میپردازد، همچنین این کتاب، یکی از بهترین کتابهای آموزش ترید روزانه در فارکس و بازارهای معاملاتی دیگر است. مانند تئوری داو (Dow Theory)، ساخت نمودار، مباحثی مانند کندل استیکها، ریاضیات و مقیاس لگاریتمی، سیر تکاملی نمودارهای میلهای (که به لطف کتاب تکنیکهای کندل استیک ژاپنی با آن آشنا خواهید شد).

این کتاب مبحث کندل استیک ژاپنی را نیز شامل میشود، اما فقط ۱۰ صفحه به آن اختصاص دارد، بنابراین نباید انتظار زیادی داشته باشید و اگر این کتابها را به ترتیب خوانده باشید، میتوانید در این مرحله از آنها بگذرید. کتاب تکنیکهای کندل استیک ژاپنی، مباحثی که در این کتاب آمده است را پوشش نمیدهد، همچنین این کتاب مباحث مهمی را آورده است که با خواندن آن میتوانید مهارت خود را در ترید بسیار افزایش دهید. نظریه امواج الیوت نیز در این کتاب آمده است، اما خیلی به آن پرداخته نشده است و با خواندن آن چیزی دستگیرتان نمیشود، اما نگران نباشید در ادامه کتابی معرفی میکنم که با خواندن آن امواج الیوت را به خوبی یاد خواهید گرفت. خیلی از کتابها و فیلمهای آموزشی خلاصههایی از این کتاب را ارائه میدهند و به همین خاطر بسیاری از نکات مهم این کتاب نادیده گرفته میشود از این رو توصیه میکنم کتاب اصلی را مطالعه کنید. این کتاب واقعا چشم شما را نسبت به آنچه باید و نباید انجام دهید باز میکند، به همین دلیل است که من آن را به عنوان دومین کتاب تأثیرگذار در میان کتب آموزش تحلیل تکنیکال پیشنهاد میکنم.