لیست کامل همه شبکه های اجتماعی دنیا

این استاندارد تنها برای خود نرم افزار تولید میشود و کاربرد دارد. سرمایهگذاری و انتخاب پلتفرم آموزش آنلاین نباید شما را مجبور کند تا دستگاهها و سیستمهای جدیدی به مدرسه یا موسسه خود اضافه کنید. علاوه بر این، به جای استفاده از یک ابزار منفرد که میتواند به دست آید و هر محتوای آنلاین را ثبت کند، هر وب سایتی که با استفاده از آرشیو میشود به نرمافزار خودش نیاز دارد تا با آن تعامل داشته باشد. های مشترک توسط شرکتها طراحی شدهاند تا دسترسی به شرکای تجاری و استراتژیک را به عنوان یک کانال درآمدزایی مضاعف برای هر دو طرف ارائه دهند. در اینجا منظور از معماری ایجاد پروتکلهایی است که بوسیله آنها بدون توجه به زبان برنامه نویسی نرم افزارها، و بدون در نظر گرفتن سیستمهای عامل مورد استفاده در کلاینت و یا سرور، نیز بدون توجه به تکنولوژی مورد استفاده در دو طرف، نرم افزارها بتوانند به سادگی با هم در ارتباط باشند. این نوع وب سرویس در دو نوع مدل -و -عرضه میشوند. یکی از محبوبترین پروتکلهای است که برای وب سرویسها به کار میرود. ارائه دهندگان ای پی آی همواره موظف هستند تا تعادل میان بخش امنیت و سهولت استفاده از آن را برقرار نمایند.

مدیریت کارکنان توجه داشته باشیم که یکی از ویژگیهای استفاده از ای پی آی ها، بحث سهولت در کار با آنان است. ای پی آی ها چگونگی ادغام اجزای جدید برنامه در یک معماری موجود را توسط توسعه دهندگان ساده میکنند. برای توضیح نحوه عملکرد یک ای پی آی بهتر است از چند مثال ملموس استفاده کنیم. WSDL به صورت یک فایل متنی XML است که در آن همه خدماتی که در ای پی آی ارائه میشوند، توابعی که در این وب سرویس قابل دسترسی هستند، و روشهای CALL این توابع توصیف شده اند. معماری ای پی آی ها تا حد ممکن باید ساده باشد، تا خطاپذیری سرویس کمتر شود. هدف از ایجاد پروتکلها و یا معماریهای API، تدوین قواعد و قوانین واحدی است که بوسیله آنها ای پی آی ها به راحتی بتوانند میان خود اطلاعات و دادهها را جابجا کنند. ای پی آی ها میبایست با حداقل پرمیشن (مجوز) ممکن مشاهده بیشتر ارائه شوند.

اقدامات امنیتی ای پی ای و حفاظت از وب سرویس ها یکی از ابعاد مهم در ساخت ها به شمار میرود. معماری رست یکی از معمولترین و رایجترین سبکهای معماری در ها محسوب میشود. سطح دسترسی کاربران به هر سورس (منبع) در سمت سرور را به صورت پیشفرض میباید مسدود نمود. در اینجا گارسون () نقش رابط میان مشتریها (کاربران یا کلاینت) و آشپزخانه (سرور) را به عهده دارد. به یک توسعه دهنده اجازه میدهد تا برای ارسال یا دریافت اطلاعات «تماس» یا «درخواست» خاصی را با فرد داشته باشد و با آن ارتباط برقرار کند. یک دایرکتوری برای ذخیره اطلاعات در مورد وب سرویس هایی است که از طریق ارتباط برقرار میکنند. همچنین ممکن است افراد برای به خاطر آوردن رمزهایشان مجبور به نوشتن آن بر روی کاغذ شوند، که این خودش ریسک فاش شدن رمزعبور را افزایش میدهد. منابع بسیاری وجود دارند که با توجه به آخرین وضعیت حملات در فضای کلی اینترنت، برای افزایش سطح امنیت و حفظ تعادل ای پی آی ها توصیههایی را منتشر میکنند. به طور حتم با زیاد شدن ارتباطات و وسعت یافتن آنها خطر نفوذ در برنامهها نیز افزایش مییابد. &;​.

پلتفرم های بومیبایستههای اخلاقی فضای مجازی - بلاغ به طور کلی، در همه­ وب سرویس ها یک فایل وجود دارد که مشخصات، مکان و نحوه استفاده از وب سرویس را توضیح میدهد. کاربران برای دسترسی به سایت ها و سامانه های مختلف نیازمند داشتن حساب کاربری منحصر به فرد هستند و لازم است برای بالا بردن امنیت از نام و کلمه عبور های پیچیده و طولانی استفاده نمایند که اگر بخواهند برای ورود به زیرمجموعه های همان سامانه مدام حساب کاربری جدید را تعریف نمایند کار بسیار دشواری دارند و احتمال بروز مشکلاتی مانند فراموشی و یا هک نیز وجود دارد. هورسا شبکه اجتماعی ایرانی دیگری است که شباهت بسیار زیادی به اینستاگرام دارد. روتکل مخصوص تبادل پیغامهای مبتنی بر در بین شبکههای کامپیوتری است که استفاده از آن نیز بسیار رایج میباشد. اصول در دسترس بودن ادعا می کند که سیستم ها، توابع و داده ها باید طبق تقاضای پارامترهای توافق شده بر اساس سطح خدمات ، در صورت تقاضا در دسترس باشند. معماری سرویس گرا روشی مبتنی بر ارائه خدمات با کمک بخشهای کوچک (اجزاء) یک سازمان میباشد. این استانداردها به ایجاد یک رویکرد یکنواخت برای توسعه کمک میکنند و از تداخلهای احتمالی جلوگیری میکنند و در آخر توسعهدهندگان میتوانند به راحتی به خدمات و دادههای خارجی دسترسی پیدا کنند.