مردی که واکسینه نشده است که به مدت نیم سال در بیمارستان بستری شده است، می‌گوید: ضربه بخور.


مردی از کلرادو که بیش از پنج ماه را پس از ابتلا به کووید-19 در بیمارستان گذراند، از افراد واکسینه نشده خواست تا “آمپول” کنند.

نیت مک ویلیامز در ماه ژوئن زمانی که واکسینه نشده بود به این بیماری مبتلا شد و وضعیت او بدتر شد تا جایی که مجبور شد در بیمارستان بستری شود.

مک ویلیامز پس از بستری شدن در مرکز پزشکی سوئد در انگلوود، در جنوب مرکز شهر دنور، در ماه جولای انتوبه شد و در یک دستگاه تنفس مصنوعی در بخش مراقبت‌های ویژه قرار گرفت. دنور پست گزارش شده است.

اما مک ویلیامز نتوانست به این درمان پاسخ دهد، بنابراین یک تیم پزشکی سوئدی تصمیم گرفتند او را روی دستگاه اکسیژن‌رسانی غشایی خارج از بدن، که به نام ECMO نیز شناخته می‌شود، قرار دهند تا به ریه‌هایش استراحت دهد، راه حلی نجات‌بخش.

این دستگاه اساساً کار ریه ها را انجام می دهد و خون را از بدن بیمار به یک ریه مصنوعی پمپاژ می کند که اکسیژن را تامین می کند و دی اکسید کربن را حذف می کند. سپس خون غنی شده با اکسیژن به بیمار بازگردانده می شود.

این دستگاه‌ها که برای افرادی که از یک بیماری شدید و تهدیدکننده زندگی رنج می‌برند که کار قلب یا ریه‌های آنها را متوقف می‌کند، استفاده می‌شود، در تعداد محدودی هستند و هر بیمار معیار قرار گرفتن روی آن را ندارد. کسانی که به دستگاه متصل هستند نیاز به مراقبت تخصصی از یک تیم 15-20 نفره دارند.

دکتر مری وارنر، دستیار پزشک ارشد سوئد و متخصص مراقبت های ویژه ریه گفت: ما نمی خواهیم مردم فکر کنند که اگر مریض شوند، مرا سوار این دستگاه لوکس ECMO می کنند. پست. این بیمارستان تنها پنج دستگاه از آن را دارد.

مک ویلیامز توانست بر بدترین عفونت غلبه کند، اما عوارض بیماری به این معناست که او در مجموع 158 روز در بیمارستان می ماند.

وی سرانجام روز پنجشنبه از مرکز درمانی مرخص شد. بیش از 100 کارمند در حالی که پرستاری او را روی صندلی چرخدارش هل داد او را تشویق کردند. وقتی مک ویلیامز به جلوی درب بیمارستان رسید، مشت هایش را به نشانه شادی تکان داد.

او همچنین برای کسانی که هنوز واکسینه نشده اند پیامی داشت: “آمپول را بزن. منتظر نمانید. زیرا نمی خواهید از این واکسن عبور کنید.”

وارنر گفت که مک ویلیامز “لعنتی خوش شانس” بود که پس از مصیبت خود زنده بود.

او گفت: «با یک گلوله می شد از تمام این تجربه جلوگیری کرد پست.

اگرچه مک ویلیامز بیمارستان را ترک کرده است، اما هنوز راه درازی در پیش دارد تا بتواند قدرت کامل خود را به دست آورد.

در حالی که اکثر افراد مبتلا به کووید-19 در عرض چند هفته پس از بیماری بهبود می یابند، برخی از افراد همچنان پس از ابتلا به این بیماری – که گاهی اوقات کووید طولانی مدت نامیده می شود – مشکلاتی دارند که در برخی موارد ممکن است ماه ها طول بکشد، طبق گفته مراکز کنترل بیماری و جلوگیری.

مردی در بیمارستان
تصویر استوک مردی در بیمارستان روی قطره داخل وریدی. نیت مک ویلیامز، مرد کلرادوی پس از ابتلا به کووید-19، 158 روز را در بیمارستان گذراند.
آی استوک