فروشگاه کرکره‌های خرده‌فروشی South Bay در واکنش به موج جنایت Smash-and-Grab – CBS San Francisco


PALO ALTO (KPIX) – یک صاحب قدیمی تجارت در سان خوزه فروشگاه خود را تخلیه کرد و درهای آن را برای مدت نامعلومی در میان انبوه سرقت‌های خرده فروشی گستاخانه در سراسر منطقه خلیج بست.

دنی رایان، مالک Kickz Inc. در بلوار استیونز کریک، می‌گوید: «برای ما این نه تنها امن‌ترین، بلکه هوشمندانه‌ترین کار بود که به عقب برگردیم، موجودی خود را برداریم و درها را ببندیم». فروشگاه ما تا اطلاع ثانوی برای مدت نامعلومی بسته خواهد بود.

رایان در اوایل این هفته در اینستاگرام فروشگاه کفش‌های ورزشی و لباس خود را تعطیل کرد و زیرنویسی را نوشت: “به دلیل همه اتفاقات اخیر در سراسر خلیج – ما تصمیم گرفتیم همه چیز را از قفسه‌ها برداریم و کاملاً ببندیم.”

رایان گفت که او این تصمیم را بر اساس موج سرقت‌هایی که منجر به سوار شدن و قفل کردن درب‌های صاحبان مشاغل در چند ماه گذشته شده و بسیاری از آنها در چند ماه گذشته با مشکلات مالی مواجه شده‌اند، گرفته است. او نمی خواست بعدی ضربه بخورد.

آخرین سرقت خرده‌فروشی بعد از ظهر پنجشنبه در مرکز ایستریج رخ داد، زمانی که پنج مظنون نقابدار، مقنعه‌دار و دستکش وارد سرویس جواهرآلات کوییک تعمیر شدند و جعبه‌های شیشه‌ای را با چکش شکستند و سپس با جواهراتی به ارزش ده‌ها هزار دلار حرکت کردند.

دزدها اخیراً از فروشگاه‌های Valley Fair و Santana Row نیز بازدید کردند که درست پایین خیابان از فروشگاه Ryan است.

رایان گفت که برخی از دوستانش که صاحب مشاغل در منطقه خلیج هستند قربانی شده اند.

رایان گفت: «مطمئناً دیدن این چیزها برای من ناراحت کننده است. “من این را برای کسی آرزو نمی کنم. قطعاً برای من بسیار سخت بود که ببینم برخی از این افراد چگونه با این مسائل برخورد می کنند.”

رایان هفت سال پیش فروشگاه خود را در این ماه افتتاح کرد. او با سارقان بیگانه نیست. او گفت که شرکت Kickz در سال 2018 توسط دو سارق مورد حمله قرار گرفت که با انبوهی از لباس ها و کالاها فرار کردند.

امسال، در میان افزایش دزدی خرده‌فروشی، او می‌خواست فعال باشد و قفسه‌هایش را قبل از اینکه دزدان این کار را انجام دهند، پاک کند.

او گفت که در حالی که تعطیلات شلوغ ترین زمان سال برای او است، تصمیم گرفت فروشگاه را در جمعه سیاه ببندد و سپس این هفته تصمیم گرفت درهای خود را برای همیشه ببندد.

او گفت: «فکر نمی‌کردیم این هوشمندانه‌ترین حرکت برای شرکت، کارمندان و خانواده‌هایمان باشد تا خودمان را تا این حد در معرض خطر قرار دهیم.» این اتفاق در هر جایی رخ داده است و ممکن است برای هر یک از ما اتفاق بیفتد. تا اینجا ما خوش شانس بوده ایم و فکر می کنم این یک بار دیگر هوشمندانه ترین تصمیم برای ما بود.”

رایان گفت که با روند فعلی جرم و جنایت، اکنون زمان آن رسیده است که به جامعه پاسخ دهیم. او هر کریسمس میزبان یک اسباب‌بازی است و اگرچه فروشگاهش در حال بسته شدن است، اما قصد دارد این رویداد را ادامه دهد.

او همچنین قصد دارد فروشگاه خود را به صورت آنلاین قرار دهد.

رایان گفت: “ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا از تعطیلات با خانواده خود لذت ببریم، به جامعه کمک کنیم و بر آنچه در حال وقوع است غلبه کنیم.”